ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΙ - ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
40203
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο 2ο
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Αναστασία Γεωργιάδη, Δέσποινα Λαγογιάννη, Διονύσιος Ρουμπιέν

Περιγραφή μαθήματος

 

Τεχνικό Σχέδιο: 

Οριζόντια τομή (κάτοψη), Εγκάρσια τομή, Όψεις, Σύνθετες εφαρμογές, Ισομετρική κάτοψη και τομή – σύγκριση αξονομετρίας και προοπτικής, Εισαγωγή και αρχές του Προοπτικού Σχεδίου.
Σκιαγράφηση.

Σχέδια λεπτομερειών: διακοσμητικά στοιχεία, τοιχοποιίες, πατώματα, δάπεδα, ανοίγματα, σκεπές – επικαλύψεις,

Κλίμακες (σκάλες).

Τοπογραφικά διαγράμματα, Διαγράμματα κάλυψης, Μηκοτομή, Ισοϋψείς καμπύλες, Οριζοντιογραφία,

Σχέδια φέρουσας κατασκευής (ξυλότυποι) και τρόπος σχεδίασής τους. Σχεδίαση μεταλλικών και ξύλινων κατασκευών.
Εφαρμογές σε έργα υποδομών (π.χ. τυπικές διατομές οδών σε ανάχωμα και επίχωμα, μεσόβαθρα, βάθρα και πτερυγότοιχοι γεφυρών, τομές σηράγγων κλπ.).

Ασκήσεις εργαστηρίου


Σχεδίαση με Η/Υ: 

Αξονομετρική προβολή. Πάχος (Thickness) και ανύψωση (Elevation) δισδιάστατων γραμμών.

Απόκρυψη γραμμών (Hide). Συστήματα συντεταγμένων (UCS). Χωρισμός της οθόνης σε παράθυρα απόψεων (Viewports).

Τρισδιάστατες γραμμές και επιφάνειες (SURFACES). Στερεά σώματα (SOLIDS). Εντολές επεξεργασίας τρισδιάστατων αντικειμένων. Προοπτική άποψη του σχεδίου (Dview).
Διαφάνειες, αυτοματοποίηση εργασιών (Script). Χώρος χαρτιού (PAPER SPACE).

Φωτορεάλισμός (RENDER).

Ασκήσεις εργαστηρίου

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Απόκτηση σχεδιαστικής ικανότητας, γνώσης του σχεδίου ως μέσου έκφρασης και επικοινωνίας. Εξάσκηση για τη σωστή ανάγνωση των σχεδίων. 
  • Απόκτηση της ικανότητας  χρήσης του σχεδίου ως οδηγού είτε για την υλοποίηση της κατασκευής που αυτό παριστάνει, είτε για τη μελέτη της, είτε ακόμα για τον έλεγχο μιας ήδη τελειωμένης κατασκευής, δεδομένου ότι το σχέδιο είναι μία γραφική παράσταση που παρουσιάζει την εξωτερική μορφή αλλά και τις εσωτερικές λεπτομέρειές της.
  •  Εξάσκηση ώστε το σχέδιο για το φοιτητή να γίνει βασικό εργαλείο για τη σύλληψη, τη διατύπωση, την επεξεργασία και της πραγματοποίηση μιας ιδέας. 
  • Ανάπτυξη της Aναπαραστατικής αντίληψης των φοιτητών. Σχεδιασμός με ελεύθερο χέρι ή όργανα ισομετρικών και απλών προοπτικών.
  • Κατανόηση κατασκευαστικών μεθόδων και απλών οικοδομικών λεπτομερειών.
  •  Βελτιστοποίηση της ταχύτητας και της ποιότητας σχεδίασης.
  • Απόκτηση ικανότητας να σχεδιάζουν στο χώρο (τρεις διαστάσεις), μέσω σχεδιαστικού προγράμματος Autocad. Απόκτηση ευχέρειας χειρισμού των όγκων και των επιφανειών στο χώρο και της θέσης των εντολών στην οθόνη, ώστε να πετύχουν τη σχεδίαση στο βέλτιστο χρόνο. Να μπορούν σε κάθε στιγμή να επεξεργάζονται τα σχέδια τους, να επιταχύνουν την εργασία τους μέσω διαφανειών και να αποδίδουν φωτορεαλισμό. Τέλος θα είναι σε θέση να εκτυπώνουν πολλαπλές απόψεις τρισδιάστατων σχεδίων